یک استراتژی قوی سئوی اینستاگرام (بهینه سازی موتور جستجو) یکی از بهترین راه ها برای افزایش دسترسی شما در این پلتفرم است.تقویت مهارت های سئو باعث می شود که نام تجاری یا کسب و کار شما جستجوگرتر شود و همچنین می تواند به ایجاد ارتباط و ایجاد جامعه کمک کند.از هشتگها گرفته تا متن جایگزین، ما در حال توضیح نحوه اتخاذ یک ذهنیت سئو در استراتژی اینستاگرام خود هستیم.
سئو در اینستاگرام چیست؟
سئو در اینستاگرام به معنای تنظیم محتوای شما به گونهای است که تا حد امکان در مکانهای مختلف نمایش داده شود – از نتایج جستجو گرفته تا فیدهای محتوای پیشنهادی.این یک تاکتیک ضروری برای بهبود قابلیت کشف شما است. هرچه افراد بیشتری محتوای شما را کشف کنند، شانس بیشتری برای افزایش فالوور و ایجاد یک جامعه قوی در اینستاگرام خواهید داشت.
اما سئوی اینستاگرام واقعا چگونه کار می کند؟
الگوریتم اینستاگرام هر قسمت از محتوای برنامه را پردازش میکند و اطلاعاتی را جمعآوری میکند که میتواند برای تعیین اینکه پست در مورد چیست – و توسط پروکسی، که ممکن است آن را جالب بداند، جمعآوری میکند.و در حالی که الگوریتم همه این کارها را به صورت خودکار انجام می دهد، چند راه وجود دارد که می توانید به هدایت آن در جهت بهینه تر کمک کنید.ما در این پست پنج تاکتیک برای افزایش قابلیت کشف شما را به اشتراک می گذاریم، بنابراین برای اطلاع از نحوه انجام این کار به خواندن ادامه دهید.
چرا سئو اینستاگرام مهم است؟
با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام، سئو نقش مهمی در دسترسی و کشف در این پلتفرم ایفا می کند.به عنوان بخشی از اکسپلور، جستجوی اینستاگرام دایرکتوری هر حساب اینستاگرام در برنامه است.درست مانند جستجوی یک عبارت در گوگل، میتوانید از نوار جستجو در بالای صفحه اکسپلور برای یافتن و کشف حسابها، هشتگها و مکانها استفاده کنید.با تنظیم محتوای اینستاگرام خود، می توانید به آنچه مخاطبان هدف شما جستجو می کنند، ضربه بزنید.اما این همه ماجرا نیست.سئو همچنین نقش مهمی در محتوای پستهای پیشنهادی کاربران دارد – فضایی که برای نمایش مجموعهای از پستها از حسابهایی که دنبال نمیکنید اختصاص داده شده است.
و طبق گفته اینستاگرام، این پیشنهادات بر اساس پستهایی از حسابهایی مانند آنهایی که دنبال میکنید و پستهایی مشابه آنهایی که دوست دارید یا ذخیره میکنید، هستند.با یک استراتژی قوی سئو اینستاگرام، می توانید مطمئن شوید که پست های شما در نتایج جستجوی مرتبط در صفحه اکسپلور و در فیدهای محتوای پیشنهادی ظاهر می شوند.این تاکتیک نهایی برای دستیابی به مخاطبان مرتبط و دادن دیدی که شایسته است به محتوای شما می دهد.
عوامل کلیدی رتبه بندی سئو اینستاگرام:
بهینه سازی پست های اینستاگرام برای سئو تنها بخشی از معادله است – الگوریتم اینستاگرام مجموعه کاملی از اطلاعات اضافی را برای تعیین رتبه نتیجه جستجوی کلمه کلیدی در صفحه اکسپلور در نظر می گیرد.
به گفته اینستاگرام، مهمترین عوامل رتبه بندی سئو اینستاگرام عبارتند از:
۱-ارتباط با عبارت جستجو:
الگوریتم سعی میکند آنچه را که جستجو کردهاید با پستها، حسابها، صدا، برچسبها و مکانهای برتر مطابقت دهد (هر کدام به برگههای جداگانه تقسیم میشوند). این مهمترین عامل است.
۲-فعالیت کاربر:
اگر اینستاگرام فکر می کند که شخصی به یک پست نسبت به پست دیگر علاقه بیشتری دارد، آن را در نتایج جستجو در اولویت قرار می دهد. این را بر اساس فعالیت قبلی جستجوگر در برنامه تعیین می کند.
۳-اطلاعات در مورد نتایج جستجو:
هنگامی که حجم بالایی از نتایج مرتبط برای یک عبارت جستجو وجود دارد، می تواند کمی به یک مسابقه محبوبیت تبدیل شود. تعداد لایکها، اشتراکگذاریها و دنبالکردن یک حساب یا پست نیز میتواند در رتبهبندی نتایج جستجو تأثیر بگذارد.وقتی نوبت به استراتژی سئوی اینستاگرام شما میرسد، اصلیترین کاری که میتوانید برای بهبود رتبه خود انجام دهید این است که به الگوریتم کمک کنید تا محتوای شما را به درستی شناسایی کند – بنابراین دفعه بعد که شخصی جستجو کرد، اینستاگرام متوجه خواهد شد که پست شما را در نتایج قرار میدهد.
۵ تاکتیک سئو اینستاگرام برای افزایش قابلیت کشف شما
دانستن نحوه استفاده از سئو به نفع خود می تواند دید شما را در اینستاگرام افزایش دهد.در اینجا پنج راه برای افزایش قابلیت کشف وجود دارد:
تاکتیک شماره ۱: نوشتن شرحهای توصیفی با کلمات کلیدی
تا همین اواخر میتوانستید فقط از طریق هشتگها، تگهای موقعیت مکانی، نامهای کاربری و نام پروفایل در اکسپلور اینستاگرام جستجو کنید.با این حال، همه چیز تغییر کرده است. اکنون می توانید با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنید.این بدان معناست که نوشتن زیرنویسهای مرتبط و توصیفی با استفاده از کلمات کلیدی انتخابی میتواند به طور جدی بر قابلیت کشف محتوای شما تأثیر بگذارد.و در حالی که برخی از این کلمات کلیدی می توانند از نام، نام کاربری و بیوگرافی یک حساب سرچشمه بگیرند، اما عمدتاً از زیرنویس هایی که شما می نویسید آمده اند.
تاکتیک شماره ۲: کلمات کلیدی را به نام پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید
اگر می خواهید فالوورهای خود را افزایش دهید و از جستجوی اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید، باید پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید.اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید، ایده خوبی است که آن کلمه کلیدی را در نام یا نام کاربری خود بگنجانید – زیرا هر دو در اینستاگرام قابل جستجو هستند.به عنوان مثال نام تجاری، مجله کاغذی را در نظر بگیرید. نام و نام کاربری آنها حاوی کلمه کلیدی “مجله” است.اگر نمی توانید یک کلمه کلیدی را در نام کاربری خود بگنجانید، افزودن کلمات کلیدی به قسمت نام شما می تواند به همان اندازه ارزشمند باشد.
تاکتیک شماره ۳: حداکثر ۳۰ هشتگ مرتبط را اضافه کنید
استفاده از هشتگ های مرتبط و هدفمند در پست ها و استوری ها هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای کشف شدن توسط مخاطبان جدید در اینستاگرام است.اگر یک حساب کاربری عمومی در اینستاگرام دارید و یک هشتگ به یک پست اضافه می کنید، آن پست در صفحه نتایج هشتگ مربوطه قابل مشاهده خواهد بود.و از آنجایی که هشتگها با هدف کشف محتوای جدید استفاده میشوند، استفاده از هشتگهای «درست» میتواند شما را در مقابل مخاطبان هدفتان قرار دهد، حتی اگر قبلاً با شما ارتباط نداشتهاند.به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی هشتگ واضح و خوب بسیار مهم است – بدون آن، ممکن است فرصتهایی را برای بهینهسازی حساب خود و ایجاد تعامل بیشتر و جذب فالوور از دست بدهید.
تاکتیک شماره ۴: متن جایگزین توصیفی را به پست های اینستاگرام خود اضافه کنید
متن جایگزین در اینستاگرام (ALT-TEXT) قابلیتی است که به شما امکان میدهد متن جایگزین سفارشی برای توضیحات غنیتر عکسهای خود بنویسید.و در حالی که این ویژگی عمدتاً برای بهبود دسترسی در پلت فرم طراحی شده است، می توان از آن برای اهداف سئو نیز استفاده کرد.در حال حاضر، اینستاگرام به طور خودکار متن جایگزین تولید می کند تا مردم بتوانند توضیحات محتوا را از طریق یک صفحه خوان بشنوند.از فناوری تشخیص اشیا برای ایجاد یک توصیف خودکار از عکسها استفاده میکند – با سطوح مختلف موفقیت.با این حال، میتوانید هنگام ایجاد یک پست، متن جایگزین را به صورت دستی وارد کنید و جزئیات اضافی و کلمات کلیدی ارزشمند را اضافه کنید.
تاکتیک شماره ۵: با جایگاه خود سازگار باشید
در نهایت، یک تاکتیک اصلی (و در عین حال ساده) دیده شدن این است که با شیوه های سئوی اینستاگرام خود سازگار باشید.هرچه بیشتر از بهترین روش های ذکر شده پیروی کنید، الگوریتم بیشتر متوجه می شود که حساب شما چیست.
این نوع سازگاری به اینستاگرام می آموزد که شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه می دهید – به این معنی که نمایه و محتوای شما در هنگام مرور اینستاگرام به کاربران مرتبط ارائه می شود.
مطالب مرتبط: